کاربرد اسلب مس در صنایع غذایی

کاربرد اسلب مس در صنایع غذایی

کاربرد اسلب مس در صنایع غذایی چیست؟

اسلب های مسی به دلیل خواص ضد باکتریایی و مقاومت زیادی که در برابر خوردگی دارند به عنوان یکی از پرکاربردترین اجزای سازنده ی دستگاه های صنعتی خاصی که در منجمد سازی و سرمایش مواد غذایی نقش دارند استفاه می شوند. اسلب مس یکی از آلیاژ هایی است که به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار منحصر بفردی که دارد، در ساخت انواع و اقسام سیستم های خنک کننده و محفظه های نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. حتی بسیاری از لوله های حرارتی مورد استفاده در صنایع غذایی از اسلب های مسی برای در ساختار مهندسی شده ی خودشان دارند. در زیر استفاده از اسلب مس در دستگاه های موجود در صنایع غذایی را تشریح می کنیم.

اسلب در دستگاه های صنعت غذایی

  • سیستم خنک کننده:

اسلب مس به عنوان رادیاتور در سیستم های خنک کننده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. و این سیستم خنک کننده به منظور حفظ دمای مناسب در فرآیند های تولید و نگهداری مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • قطعات ماشین الات تولید مواد غذایی:

اسلب های مسی به دلیل خواص مکانیکی بسیار بالایی که دارند، در ساخت قطعات ماشین آلات تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. قطعاتی که در آنها اسلب های مسی به کار رفته است عبارتند از.: شفت ها، پیستون ها، و دیگر قطعات مرتبط با تجهیزات تولید مواد غذایی.

  • قطعات تجهیزات آشپزخانه:

اسلب مس ها دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی هستند. و به راحتی آلودگی را به خودشان جذب نمی کنند پس در ساخت قطعات آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت قاب های یک ظرفشویی و یا سینک ها و قاب های گاز می توان از اسلب مس ها استفاده شود.

  • لوله های حرارتی:

اسلب مس ها خواص حرارتی بسیار بالایی دارند و می توانند جریان حرارتی را به خوبی از درون خود عبور بدهند. به همین سبب از اسلب مس ها برای ساخت لوله های حرارتی استفاده می شود. لوله های حرارتی که دارای مس هستند در فرآیند هایی همانند پاستوریزه کردن و یا استریل کردن به کار می روند.

  • محفظه های نگهداری مواد غذایی:

به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد زنگی اسلب مس، در ساخت محفظه های نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. که شامل قوطی های کنسرو و یا بشکه های نگهداری مواد غذایی می شوند از اسلب مس ها استفاده می کنند.

میلگرد مس و باسبار مس از دیگر نمونه های مواد اولیه مسی است که در صنایع کاربرد دارد.

نتیجه گیری

به صورت کلی می توان گفت کاربرد اسلب مس در صنایع غذایی به خوبی باعث رونق پیدا کردن در مصرف بسیاری از خوراکی های تولیدی مختلف می شوند. اسلب مس ها می توانند کیفیت و بهبود مواد غذایی را در طولانی مدت حفظ کنند. و باعث بشوند که مواد غذایی اعم از میوه ها و سبزیجات و یا گوشت و حبوبات طعم، مزه و همچنین خاصیت خود را از دست ندهند. از آنجایی که مس فلزی ضدزنگ است می توان با استفاده از این فلز سلامت محصولات فیکس شده در قوطی ها و یا بشکه های مسی را تضمین کرد. اسلب های مسی مواد غذایی را با بازدهی بیشتری نگهداری می کنند. استفاده از اسلب های مسی می تواند هزینه های تمام شده ی ذخیره و استفاده از مواد غذایی را کاهش بدهد.

>> کاربرد میلگرد مس در صنایع الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *