خودروسازی و اسلب مس

کاربرد اسلب مس در صنعت خودروسازی

اسلب مس کاربردهای زیادی دارد که یکی از نمونه های استفاده از اسلب مس کاربرد اسلب مس در صنعت خودروسازی است.

اما قبل از اینکه بخواهیم در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم مختصری در ارتباط با اینکه اسلب مس چیست و چه کاربردهایی دارد صحبت می کنیم.

اسلب در لغت به معنای سر خوردن و لغزیدن دو چیز بر روی هم است.

مثلا در علم زمین شناسی به لایه ای از زمین که در بین دو لایه ی بالا و پایین قرار دارد و باعث لغزیدن و حرکت این دو لایه بر روی هم می شود، لایه ی اسلب گفته می شود.

اسلب (slab) یک کلمه ی انگلیسی است ، و اسلب مس به قطعه های صنعتی مسی گفته می شود که در بین دو قطعه ی صنعتی دیگر قرار دارند و مانع از برخورد و سایش این دو نقطه ی موتوری به یکدیگری می شوند.

به شما پیشنهاد می شود باسبار مس را به عنوان یک از مواد اولیه مس بسیار پر کاربرد مطالعه فرمایید.

چگونگی تولید اسلب مس

اسلب های مسی به دو صورت رولکردی و ریخته گری تولید می شوند.

  • تولید اسلب مس در روش رولکردی:

در کارخانه های تولید اسلب مس، تار های نازک مسی را به یکدیگر پیچ می دهند و از بافتن سیم های نازک مسی استوانه هایی به قطر و سایز های بزرگ تر به وجود می آورند.

اقدامی که در مرحله بعدانجام می شود این استوانه های قطور را در سایز ها و اندازه های دلخواه به قطر مورد نیازی که می تواند به عنوان یک اسلب استفاده بشود برش می دهند.

  •  روش ریخته گری و تولید اسلب مس:

روش ریخته گری از قالب هایی استفاده می کنند که فلز مس مذاب در آن ها ریخته می شود و به صورت میله هایی استوانه ای شکل، و در سایز های کوچک و بزرگ به قطر های متفاوت تولید می شوند.

مس ذوب شده در این قالب ها سرد می شود و بعد از تبدیل شدن به استوانه های مسی در قطر های متنوع در طول و اندازه ی دلخواه برش داده می شود و در صنایعی که مورد نیاز است به عنوان اسلب استفاده می شوند.

کاربرد های اسلب مس:

  • کاربرد اسلب مس در صنعت ماشین های صنعتی:

اسلب های مس در محور ها و درایو های ماشین های صنعتی در مکانی که محور ها و درایو ها با هم در تماس هستند قرار می گیرند، تا عمر مفید این محور ها و درایو ها را افزایش بدهند.

  • اسلب مس  در صنعت پمپ سازی:

در میان توربین و بدنه پمپ ها قرار می گیرند. به این منظور که اصطکاک و سایش را در بین آن ها از بین ببرند.

  • صنعت هواپیما سازی و اسلب مس:

اسلب مس در صنعت هواپیما سازی کاربرد های فراوانی دارند و از آن ها در بین قطعات موتوری هواپیما، به منظور افزایش سلامت و اطمینان از عدم خرابی موتور ها و یا عدم آسیب رساندن به آن ها هم استفاده می شوند.

  • کاربرد اسلب مس در صنعت خودرو سازی:

کاربرد اسلب مس در صنعت خودروسازی در ساخت گیربکس می باشد.

همچنین قرار گرفتن اسلب های مسی در بین قطعات گیربکس و یا سیستم تعلیق خودرو مانع از آسیب دیدن این قطعات بر اثر سایش و اجزای درونی آن ها می شود و از این امر جلوگیری می کند.

به غیر از اسلب مس هایی که در موتور ها و گیربکس های خودروها به کار می روند، فلز فس در صنعت خودرو سازی کاربرد های دیگری هم دارد که به آن ها اشاری خواهیم کرد.

از آنجایی که مس مقاوت زیادی در برابر سایش دارد و در عین حال چکش خوار و شکل پذیر است، جریان الکتیریکی را به خوبی هدایت می کند و همچنین در برابر خوردگی مقاوم است، برای ساختن اسلب های آهنی از فلز مس استفاده می کنند.

برای هرگونه مشاوره رایگان با متخصصین ما می توانید همین حالا با کارشناسان ما در شرکت اخگر مس  با شماره های 031422090256 الی 7 تماس بگیرید.

خودروسازی و اسلب مس

در ارتباط با کاربرد اسلب مس در صنعت خودروسازی تا حدودی توضیح دادیم در اینجا به طور کامل تر در ارتباط با کاربردهایی که اسلب مس در صنعت خودروسازی دارد توضیح می دهیم:

اسلب های مسی به شکل مخروط ها و لوله هایی در سایز ها، طول ها و قطر های مختلف ساخته  می شوند تا در بین قطعات صنعتی قرار بگیرند و مانع از آسیب رساندن این دو قطعه ی صنعتی به یکدیگر بشوند.

در صنعت خودروسازی هر خودروی که از موتور های احتراقی یا الکتریکی برای زدن استارت استفاده می کند نیاز به اسلب های مسی دارد.

چرا که شروع عملکرد اولیه در این خودرو ها نیازمند انرژی الکتریکی است و سیستم الکتریکی خودرو از ورق ها و اسلب های مسی و برنجی ساخته شده است تا رسانایی الکتریکی بالایی داشته باشد.

اسلب های مسی در محل تماسی بین قطعات موتور، گیربکس و سیستم تعلیق خودرو ها قرار می گیرند.

هم چنین در صنایع خودرو سازی برای انتقال جریان برق به چراغ ها، در سیستم ترمز، در سیستم تهویه و به طور کلی سیم کشی خودرو از ورق ها و انواع مفتول های مسی استفاده می شود.

اخگر مس اصفهان

شرکت اخگر مس از سال 1379 تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های پیشرو مطرح است. اهداف ما در شرکت اخگرمس همواره اشتغال زایی و کار افرینی ، کمک به رشد و پیشرفت صنعت و تولیدات کشور می باشد.

شرکت اخگر مس در طی تمام سال های فعالیت خود پایه و اساس کارخود را بر پژوهش و تلاش برای کیفیت ماندگار و کیفیت بالا قرار داده است. از جمله فعالیت های این شرکت:

  • تامین مواد اولیه صنعت برق کشور
  • سرمایه گذاری جهت توسعه صنعت
  • تولید مواد اولیه صنایع لوازم خانگی مسی
  • پیشرو در صادرات

این شرکت تامین کننده اسلب مس، میلگرد مس ، و باسبار مس می باشد.

>> کاربرد اسلب مس در صنعت خودروسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *